برندسازی در ایران:
منابع محدود و تقاضاي نامحدود در حوزه اقتصاد كه موسوم به قانون كميابي است باعث شده نظامهاي مديريتي فراواني پديد آيند تا زمينههاي تسلط بيشترانسان بر منابع اقتصادي دراختيار را فراهم آورند.
نظام بهرهوري، نظام پيشنهاد ها،نظام مديريت كيفيت،نظام برنامهريزي استراتژيك،نظام توليد بدون انبار و نظام مديريت سرمايههاي انساني از جمله ابزارهايي هستند كه امروزه براي رسيدن به هدف غايي رهبري تحول در سازمانها بكار ميروند.
اگر وجه مشترك تمامي سازمانها و نهادهاي اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي را توليد و ارايه خدمات و محصولات به مشتريان عام و خاص خود در بازارهاي محلي و جهاني بدانيم، بايد اذعان كرد كه برخي از اين سازمان ها از موفقيت هاي چشمگيري در اين راه برخوردار شده اند.نامها و اسامي برخي كالاها و خدمات پس از نسل هاي متمادي همچنان در اذهان مردم ميدرخشند و درمقابل از صاحبان برخي از كالاها و خدمات نيز نامي باقي نمانده، يا صنعت و حرفه آنان روبه نابودي رفته است يا اثر فراگيري از آنها ديده نميشود.
تفاوت دو سر اين طيف در چيست؟رمز ماندگاري و دوام برخي نامها و علائم تجاري را در چه عواملي ميبينيد؟ قيمت مناسب،كيفيت بالا،شكل ظاهري،خدمات پس از فروش،اصالت كالا، نام و علامت تجاري آن،مشتري مداري،قدرت رقابت، آرم و طرح زيبا يا عواملي از اين قبيل باعث شدهاند تا طي نسلهاي متمادي مردم به برخي كالاها و خدمات اقبال نشان داده و همچنان مصرفكننده آنها باشند؟ نويسنده معتقد است نظام مديريت برند در سازمانها اعم از اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي به پيوستگي و درهم تنيدگي تمامي اين عوامل و به وجود نگاهي جامع در فرايندهاي تصميمگيري بستگي دارد و توجه به نقش محوري مشتريان و مخاطبان سازمان به ويژه آنان كه بر سايرين تاثيرات فكري عميقي ميگذارند از راهبردهاي تعيين كننده است.
مطالب دیگر:
ثبت برند ، ثبت علامت تجاری در کرج
کلید واژه ها :علامت تجاری ، ثبت لوگو ، ویژگی های شرکت با مسئولیت محدود ، مدارک ثبت علامت تجاری
آدرس : کرج ، بین میدان توحید و شاه عباسی، کوچه شهدای دانشجو ، مجتمع اداری امیر، طبقه دوم ، واحد 4
تلفن : 02632400680 - 02632400681
موبایل : 09120595075 - 09120594830
مرکز تخصصی ثبت علامت تجاری